Z cyklu "Miasteczka Dolnośląskie" - Gryfów Śląski

Ostatnio fotografuję miasteczka dolnośląskie. Wczoraj popedałowałem do Gryfowa Śląskiego. Odległego niewiele ponad 30 km od mojego domu. W połowie drogi między Jelenią Górą a Zgorzelcem. Gryfów położony na Pogórzu Izerskim nad. Na listę zabytków wpisane jest całe miasto wraz z wieloma budowlami i budynkami. Śliczne kamieniczki w rynku są pieczołowicie odnawiane. Centrum jest czyste i zadbane. Takie są moje wrażenia z krótkiego pobytu w grodzie nad Kwisą. Po pokonaniu (w niezłym upale) ruchliwej zgorzeleckiej szosy, z rozkoszą delektowałem się spokojnym, cichym, pięknym miasteczkiem. Powrót nastąpił bocznymi pustymi drogami wijącymi się po pogórzu. Pojechałem nad jezioro Złotnickie i na krótko zatrzymałem się w miejscowości letniskowej Złoty Potok. Stamtąd przez Zacisze, Karłowiec, Rębiszów, Grudzę (po raz drugi w tym sezonie) oraz Starą Kamienicę do Jeleniej Góry. Razem 75 km.



Czytaj więcej >>