Fotografia artystyczna - Sudety Zachodnie

Niedawno temu powstała nowa strona pokazująca piękno naszej małej ojczyzny. Od dawna planowałem udostępnić w Internecie galerię swoich reprezentacyjnych zdjęć oddających urok Sudetów Zachodnich, w dużej części moje ulubione klimaty - chmury i "morze" mgieł nad Kotliną Jeleniogórską. Są to wyselekcjonowane obrazy, w wielu przypadkach publikowanie już i wystawiane na wystawach. Tutaj zebrałem w jednym miejscu najlepsze, moim zdaniem. Strona składa się z trzech galerii; nie są przeładowane, każda składa się z 16 fotografii (posiadających tytuł i opis). Witryna jest przystosowana również do oglądania na urządzeniach mobilnych.



W wolnych chwilach zajmuję się turystyką rowerową. Dlatego wiele zdjęć zrobiłem "z wysokości siodełka rowerowego" - w trakcie wycieczek i wypraw rowerowych. Utrwalanie widzianych po drodze krajobrazów zawsze sprawiało mi dużo przyjemności. Zdjęcia, zdjęcia ... dzięki nim mogę "wrócić" do różnych miejsc w dowolnej chwili. Kawa, herbata. Chwila relaksu w zaciszu domowym - fotki poukładane w albumach łatwo przywołują wspomnienia z podróży... Moje fotografowanie zaczęło się dawno temu. Jako kilkuletni chłopiec często oglądałem albumy rodzinne. Dziadek Jan Ficki był inżynierem leśnikiem. Jego pasją była fotografia rodzinna, uwieczniał etapy życia swoich dzieci a także fotografował las i wszystko, co wiązało się z Jego pracą. Pamiętam, jak potrafiłem siedzieć godzinami nad starymi, postrzępionymi już albumami i oglądać pożółkłe fotografie, niektóre w pięknej sepii. Spora część wśród nich to stykówki 6x9. Na wyobraźnię działały obrazy polowań, dworków, starych powozów. Z przedwojennej przeszłości wyłaniały się sylwetki otulonych w futra myśliwych nad szeregiem upolowanych wilków i dzików. Myślę, że te obrazy i emocje długo przechowywane w pamięci, miały wpływ na moje zainteresowanie się fotografią... Ta galeria składa się z trzech działów: KOLOROWE, CZARNO-BIAŁE i JELENIA GÓRA. Zapraszam do obejrzenia widoków Jeleniej Góry (miasta, w którym mieszkam) I pejzaży zrobionych w Sudetach.

Zapraszam do oglądania nowej strony (kliknij ten link) >>>

Michał Rażniewski