Jak doskonalić się w narciarstwie

Fotografując czy filmując trzeba stać po tej stronie kamery co celownik. Nigdy nie było mnie po drugiej stronie. Dlatego wiele osób mówiło mi: "- Zrobię Ci zdjęcie. Zwykle w pośpiechu nie myślałem o tym… W którymś momencie znalazłem sposób, aby zobaczyć się częściej na zdjęciach bez pomocy innych…



Niezbędny sprzęt: narty, kijki, kamera, stabilny statyw i... trochę cierpliwości – trzeba się nachodzić. Teraz filmuję się często! Dzięki video mam większe szanse poprawić sylwetkę. Autokorekta! Własna kamera ustawiona na statywie, kilka chwil poświęconych na kadrowanie. Naciskam spust i mam siebie na dysku. Jedno kliknięcie, i... widzę swój śmig na ekranie.

Ten film kręcony był z przerwami przez cały miniony sezon (i nie tylko). Chwile wolnego - wyrywane z napiętego kalendarza zajęć, sceny - cierpliwie zapisywane i archiwizowane na dysku. Wiosną po zamknięciu wyciągów na Łysej Górze – dogrywka brakujących kadrów – ewolucji. Jeszcze montaż i film gotowy!

Przy okazji prezentowania zdjęć techniki jazdy na nartach warto jeszcze poświęcić chwilkę czasu na podziwianie pięknych krajobrazów. Moi Drodzy! W takich oto plenerach jeździmy na co dzień! Góry Kaczawskie! Grzbiet Południowy. Grzbiet Północny! I wreszcie Dolina Chrośnickiego Potoku. A daleko w tle najwyższe pasmo Sudetów – Karkonosze. Często wybieram się na Okole. Teraz wypada zamknąć ten szkoleniowo-krajoznawczy film scenami jazdy terenowej po zboczach tej góry. Zaraz zobaczycie jazdę w dziewiczym terenie. Do widzenia!