Ścieżki rowerowe w Jeleniej Górze - I część

Część I Część II Część III Część IV Część V

Przedstawiam Wam pierwszy odcinek serialu o ścieżkach rowerowych w Jeleniej Górze i okolicach, który zaplanowałem wyprodukować podczas wakacji. Będzie ich około trzech. Tak naprawdę zacząłem nieco wcześniej. W zeszłym roku nakręciłem film o ścieżce z Jeleniej do Maciejowej. Realizacja ta ma za zadanie pokazania aktualnego stanu ścieżek - ich walorów i wad. Zdjęcia są opatrzone moim, brzmiącym być może dla niektórych zbyt subiektywnie, komentarzem. Ale w końcu jestem rowerzystą, który jak wszyscy lubi sobie czasem ponarzekać na nierówne drogi. Zapraszam do oglądania :)



Oto fragment mojego tekstu, który czytam w trakcie wyświetlania obrazu.

W tym odcinku będzie mowa o króciutkiej aczkolwiek niezwykle ważnej z punktu widzenia bezpieczeństwa jeździe jednośladem z dzielnicy Jeleniej Góry do centrum tego miasta. Próbowałem do tego celu wykorzystać istniejące aktualnie ścieżki rowerowe w stolicy Sudetów Zachodnich. Mieszkam na ul Kiepury. Chciałem jechać najkrótsza drogą -- ulicą Paderewskiego. Tam jednak nie ma takiej ścieżki ani wyznaczonego pasa dla rowerzystów, następnie przez garbaty mostek i park przy Kościele Garnizonowym. I... już byłbym w centrum. Nikt do tej pory nie wpadł na pomysł poprowadzenia w tym miejscu trasy rowerowej do centrum. A więc spróbowałem wykorzystać ścieżkę, która kończy się przy moim domu. Uparłem się bowiem, że dojadę do Rynku wyznaczoną przez urzędników ścieżką rowerową.